Kiekvienas, bandantis suprasti Vokietijos ekonominės stiprybės priežastis, turėtų pažvelgti į šios šalies automobilių pramonę. Jos pasididžiavimas – prestižinės markės, tokios kaip „Mercedes-Benz“, BMW, „Audi“ ir „Porsche“. Šios kompanijos pastaruoju metu klesti ir artimiausiais metais nežada sustoti.
Logiškai mastant, taip neturėtų būti. Tuo metu, kai didžioji pasaulio dalis kalba apie sunkmetį, Vokietija pardavinėja prestižinius automobilius aukštomis kainomis. Ir net sparčiai daugėjant mažų mašinų pirkėjų, vokiečių limuzinai paklausa nesiskundžia.
Per pirmus 5 šių metų mėnesius BMW pardavimai visame pasaulyje išaugo 6,4 proc., „Porsche“ – 13 proc., o „Audi“ – net 14 proc.
Kaip vokiečiai tą pasiekė? Galite sakyti, kad jie yra sumanūs ar sunkiai dirba, tačiau JAV žurnalas „Fortune“ sudarė 10 priežasčių, kurios leidžia Vokietijai mėgautis automobilių pasaulio lyderės statusu.
1. Automobilių istorijos ištakos
Automobilių „tėvu“ oficialiai laikomas vokietis Karlas Benzas, kuris 1886 m. gavo pirmojo automobilio patentą ir taip pradėjo automobilizmo erą. Kitos Vokietijos automobilių gamybos kompanijos yra jaunesnės – pavyzdžiui, BMW šia veikla pradėjo užsiimti 1928 m., tačiau visos jos investuoja milijardus eurų šlovindami savo praeitį. Pažiūrėkite į prašmatnius muziejus Štutgarte, Miunchene ir Ingolštate. Vokiečiai garbina savo automobilius ir klientai tai vertina.
2. Lenktyniniai laimėjimai
Nei viena šalis – net ir Italija – neturi tokios šlovingos lenktynių istorijos kaip Vokietija. Užtenka paminėti tokių vairuotojų pavardes kaip Juanas Fangio ir Stirlingas Mossas, kurie atnešė šlovę vokiečių komandoms, ar tautos pasididžiavimu tebesantis Michaelis Schumacheris, prisiminti pirmuosius „Auto Union“ ir „Mercedes“ lenktyninius automobilius bei žymiąją Niurburgringo trasą, kitaip vadinamą „Žaliuoju pragaru“. Neįmanoma suskaičiuoti, kokia yra šlovingos lenktynių praeities kaina, bet niekas neabejoja jos verte.
3. Jokių greičio apribojimų
Beveik 8 tūkst. mylių (apie 12,8 tūkst. km). Tokį atstumą sudaro Vokietijos greitkeliai, kuriuose greitis yra neribojamas. Miestų rajonuose, intensyvaus eismo ir kelių remonto vietose greitis mažinamas žemiau 120 km/val. Vokietijos automobilių gamintojai įprastai maksimalų mašinų greitį riboja iki 250 km/val., bet įmanomi ir 310 km/val. variantai. Trumpai tariant, automobiliai gaminami taip, kad galėtų važiuoti itin greitai.
4. Stiprūs prekės ženklai
Skaidrumas, atsidavimas, autentiškumas ir tiesioginis ryšys su klientais – vokiečiai tai vertina. Nepaisant to, kad jų istorijoje buvo keletas juodų laikotarpių ar nevykusių modelių, visos keturios markės – „Audi“, BMW, „Mercedes“ ir „Porsche“ – yra tarp geriausiai vertinamų prekės ženklų pasaulyje. Nė viena šalis negali tuo pasigirti.
5. Technologijų triumfas
Vokiški automobiliai yra vertinami už technologijas ir kokybę, o prie to daug prisideda jų kompanijose dirbantys inžinieriai. Ir kas daugiau, jeigu ne vokiečiai, galėjo sugalvoti montuoti paprastą ir ekonomišką dyzelinį variklį (kurį, žinoma, išrado vokietis) į jų automobilių širdis? Klientai tikrai vertina tokį pasišventimą.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą